lördag 29 januari 2011

Hur sätter man upp ett mål?

Försök att vara så konkret som möjligt och realistisk!
Tex jag vill börja träna! Att träna är ett stort begrepp och vi behöver sätta ner detta till en nivå som går att "ta på"
När vi har satt ett konkret mål kan det se ut såhär:
Jag ska börja gå "powerwalks" 3 gånger i veckan.( måndag, onsdag och lördag) Dessa ska vara ungefär 30-45 min långa.
Beroende på din livs-situation så måste du själv bestämma för dig vad som är realistiskt eller inte.
För några årsen köpte jag själv ett års-gymkort och tyvärr så använde jag det bara ett par gånger.
Här är ett bra exempel på att motivationen tappades när mitt mål var orealistiskt. Jag hade alldeles för lång reseväg hem ifrån jobbet och kom hem sent när jag tränade.
Jag började tänka om och bestämde mig för att gå av 2 stationer i förväg och promenera resten utav vägen. Det gör jag än idag- 2,5 år senare.

Hur ser ditt mål ut?
Den 12/2-2011 kommer en workshop där vi definiera målet.
Workshopen heter Kreativa kvinnor kan.
Du kan läsa mer på:
 www.903mojligheter.se

Bästa hej
Hanna Johansson

www.903mojligheter.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar