tisdag 22 mars 2011

Lotta Abrahamsson- inspirerar oss med LIVSKLOK

Bloggen vill lyfta fram alla kvinnliga inspirationskällor och motivatörer som finns där ute! Och ibland dom som finns-finns Lotta Abrahamsson!

Här följer några frågor som lyfter fram motivation och inspiration till nya höjder!


-Berätta lite om dig själv!

Jag är en f.d slarvmaja, som till slut fick nog. Av mig själv. Jag ville inte längre rusa fram genom livet, ständigt ute i sista minuten, jag ville inte leva i Högarnas rike och vara hedersmedlem i Förhalandets fanclub. Genom att skapa struktur i det yttre, fick jag ordning på mitt inre. Nu hjälper jag företag och privatpersoner att bota uppskjutarsjukan, rampfebern och säljskräcken, genom att fokusera på rätt saker, på rätt sätt - och i rätt tid.

-Vad har du på gång just nu?Jag har precis startat LIVSKLOK Inspiration (livsklok.wordpress.com), en blogg om äkta kommunikation och konsten att bli mer effektiv och kreativ, både på jobbet och hemma. Där får du följa min professionella vardag, som föreläsare, förändringscoach, frilansjournalist och författare, aktuell med boken FULL KOLL! Dessutom får du vettiga verktyg som du kan börja använda direkt, mina bästa boktips och många länkar till bra saker som andra gör.

-Hur sätter du upp mål?Jag utgår alltid från lusten och glädjen när jag sätter mål, vad väcker min nyfikenhet och vad vill jag lära mig mer om? Sedan letar jag reda på de sammanhang och de kunder som kan hjälpa mig att göra detta möjligt, inte minst ekonomiskt :-)

-Hur motiverar du dig?
Trots att jag utgår från livets solsidor när jag sätter mål har jag självklart även  skuggdagar på jobbet, jag är ju bara mänsklig. När det känns trögt kokar jag en kopp te, och kanske en kopp te till,  sätter på gladmusik, tar ett djupt andetag och sätter igång. Livet har lärt mig att den som går och väntar på inspiration kan få vänta - länge!

-Vad/vem inspirerar dig just nuAlla blomsterlökar som har bestämt sig för att det är vår, trots allt, och spränger fram genom den kalla jorden, upp mot ljuset.
 -Hur tar du dig igenom fallgropar?
Om jag trillar omkull, tilltufsad, på tillvarons kringelikrokvägar blir jag först sittande en stund, tittande, och känner mig tacksam för att jag överlevt. Sedan reser jag mig upp, borstar av dammet och börjar fundera över hur jag kan skapa en mening med det som hänt. Jag gör hellre många fel än ingenting alls! Och misstag har jag sannerligen gjort, men det går alltid att göra om - och göra rätt.

-Vilka är dina förebilder? Starka och generösa män och kvinnor, som vill dela med sig av sina kunskaper och vågar visa både sina starka och svaga sidor.

-Har du en dold talang?
Nä, jag försöker alltid ta fram mina talanger, i ljuset :-) Men vad alla inte vet är jag är riktigt duktig på att baka, både matbröd och bullar. Mina lussekatter är världens godaste, enligt barnen.

- Vad önskar du allra mest just nu?
Att jag får möjlighet inspirera ännu fler människor genom mina uppdrag som föreläsare och förändringscoach, det är möten som jag också växer av. Och självklart att ännu fler läsare hittar fram till min bok FULL KOLL! - och får nytta och glädje av den!
-----------------------------------------------------------
Hanna Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar