onsdag 15 september 2010

Se möjligheter.

Hej Alla glada människor därute!
Vilket härligt väder!, inte sant?Nåväl inte så där undebrart soligt och skönt höstväder som jag verkligen älskar utan det är regn och rusk-toppen att stanna inne och göra lite kreativa saker.

Jag kommer att tänka på-när jag pratar med människor att hinder tar väldigt stor plats i deras vardag. När ett hinder kommer så blir det automatisk en negativ reaktion. Jag säger: Försök att få den till din utmaning idag! Livet blir lite roligare då!
Det är så lätt att man kör fast i sina negativa tankar men försök-jag lovar att det är roligt.
Något exempel som jag har haft här hemma:
Vi hade tänkt äta spagetti och köttfärssås-sen visade sig ( när vi började laga mat)att vi  varken hade någon spagetti eller tomatsås hemma.
Jag tillförde då lite chiliconcarne och hade pasta istället.
Och Voila! det blev en helt ny maträtt för hela familen.
Det är lätt att man börjar anklaga varandra för vad man kunde ha gjort. Men jag säger istället: Kolla in de andra möjligheterna ( i skafferiet, i detta fall). Det finns ju massor av möjligheter.

Ha en underbar dag

Bästa hälsningar
Hanna Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar