fredag 17 september 2010

Stoppa Mödradödligheten!

Jag är så glad att jag fick föda barn här i Sverige! Sista månaden fick jag en lindring form av havandeskapsförgiftning. Resultatet blev att jag fick gå på läkarbesök-3 gånger/vecka. Mina värden blev sämre och sämre för varje vecka och tillslut så gav doktorn order att jag skulle bli igång satt.
Jag vill förmedla min historia som en av de BRA förlossningarna-för många andra innebär detta oftast döden för både mamman och barnet.
Det finns en organisation som heter The White Ribbon Alliance-for safe motherhood.
Denna organisation vill öka allmänhetens medvetenhet om behovet av att graviditet och förlossning  ska vara säkra för ALLA kvinnor och nyfödda barn i utvecklingsländerna, liksom de utvecklade länderna.

The White Ribbon Alliance för tryggt moderskap är en gräsrotsrörelse som bygger allianser, stärker kapaciteten, påverkar politiker, inspirerar åtgärder för att rädda livet på kvinnor och nyfödda barn runt om i världen
Vi har en White Ribbon Alliance-for safe mother hood här i Sverige. Barbara Davies är grundare till denna underbara organisation som startades 2009.

Vill du bli volontär hos oss får du gärna kontakta mig. Jag är volontärsamorndare för WRA-sweden och om du är nyfiken på vad vi gör i vår organisation så får du gärna kontakta mig.

Ha en underbar dag därute.
Varma hälsningar
Hanna Johansson

http://www.903mojligheter.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar